Daisypath Anniversary tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, August 26, 2010

Projek kuih raya Part 1 : Biskut London Almond

Rasa-rasanya dah seminggu tak update blog aku nie...maklumla busy ckit. Emm busy ngan projek kuih raya..hihhi.....aku dah berpakat dengan cikgu sekolah aku nak wat kuih raya. Okeylah, lepas kos membeli...teringin nak rasa yang kita buat sendiri. So...dengan semangat yang berkobar-kobar, ari isnin kiteorang gi la beli barang kat kedai buat biskut Baguz kat ngan seksyen 13, pastu ade barang yang tak cukup..gi kat Bake with Yen pulak...sebelah lorong je ngan Baguz tuh. Perghhh...nak wat biskut london almond ni senang jer...cuma perlukan sedikit kesabaran la cik kiah oiii.. letih badan mak nie... kiteorang start buat kul 2.30 petang ...abis kul 6.30 petang..lenguh gak la tangan nie..tapi hasilnye berbaloi-baloi...dapat la aku merasa kuih homemade aku sendiri...bangganya aku..leh bawak balik kampung nanti





ni lah bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan biskut london almond






adunkan dulu bahan-bahan bagi sebati





okey...doh dah siap digaul..tunggu nak kena gentel dulu





buat bentuk bujur...susun dalam dulang..tapi aku guna tin bakar kek..hentam je la labu





ni ada lagi dalam loyang pembakar






biskut yang dah siap dibakar





ni dah dicelup cokelat ngan diletakkan biji badam cincang





ni baru sikit ni...ada lagi





tara......dapat 210 biji...dapat la sorang 2 balang





biskut yang dah siap dipackingkan...cam jual punye lak




No comments:

Post a Comment

Thanks for taking the time to visit our blog. Appreciate your valuable commments.