Daisypath Anniversary tickers

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, December 22, 2010

Selamat Ulangtahun Perkahwinan kita yang ke-3 tanggal 22 Disember ini. Semoga kasih kita semakin utuh dan berkekalan selamanya. Amin.

Kasih
Malam ini kasih teringat aku pada mu
Seakan kau hadir di sisi menemani ku
Ku yakin kan diri agar tiada sepi
Ku lewat kau hadir di dalam mimpi ku

Seandainya mungkin ku mampu terbang ke awan
Detik ini juga ku akan melayang ke sana
Kan ku bawa pulang
Dirimu yang selalu ku sayang
Bersama berdua kita bahagia

Kasih dengarlah hatiku berkata
Aku cinta kepada dirimu sayang
Kasih percayalah kepada diriku
Hidup matiku hanya untuk mu

Nyanyian: Hetty Koes Endang

Saturday, November 13, 2010

Lunch @Tony Roma

semua tak sabar tunggu makanan...hehe

posing jangan tak posing

rib eye, fries ngan nasi

roti ngan air pina colada

roma sampler yang sedap

Semalam my friend and I kami hangout ke Tony Roma. Nak belanja Fiza. Hehe...masa kat sana orang ramai la, coz lunch time. Best dapat makan ramai2 gini. After lunch, gi melajukan kaki ke The Curve dan seterusnya ke Ikano. Hehe...bini-bini orang kalau terlepas daripada husband ginilah, leh lama2 ckit shopping ek... pastu singgah jap kat cafe Ikea, makan aiskrim dan currypuff yang sedap banget.... Best kan hangout sekali sekala camni....nanti cuti sekolah kita keluar lagi nak.....

Wednesday, November 3, 2010

Tongue Twister

Image blur tapi you all can still read it kan?

For today, ape kata kalau kita menajamkan skill sebutan dengan tongue twister. As an english teacher, I always use this skill to practice my student speaking skills. Sape2 yang dapat sebut dengan laju dan betul, maknanya english dia very good. Cube try yea..practice make perfect...

Tuesday, November 2, 2010

Letih......

This week I think minggu yang paling sibuk untuk aku. Balik dari sekolah pun lambat. Nak settlekan kerja mengisi buku report card bebudak, latih budak untuk choral speaking and etc. Arrghhh... feel that I need a break. Letih..... takpelah...nanti waktu cuti sekolah, aku nak rehat sepuasnye2... adeh...nape cuti lambat lagi weiii....

Monday, November 1, 2010

Trip to Indonesia (Part 4)

tangkap gambar beramai2 dalam rombongan yang kami ikut di Masjid Istiqlal

gambar kami berdua...

depan one of the traditional house at Taman Mini Indonesia

cantik kan reka bentuk rumah ni....

okey...aku rasa ni part trip to Indonesia yang last, dah takde part2 yang lain dah lepas nie..hehe.. The next morning, rombongan kami melawat ke Taman Mini Indonesia..emm kat sini boleh tengok bermacam jenis rumah2 kaum di Indonesia. It is like similar to Taman Mini Malaysia jugak. Puas jalan2 kat situ, last place yang kami pergi is ke Masjid Istiqlal. Masjid ni terkenal la kat Jakarta. Umpamanya macam kita ke Masjid Negara la kat sini. After that, barulah kami berangkat pulang straight to the airport. Trip to Indonesia ni sangat menarik and so worth it. Kalau sape2 yang suka bershopping memang sini lah tempatnye.

Sunday, October 31, 2010

Trip to Indonesia (Part 3)

tengok leopard nie...rilek2 jer

time snap gambar nie, zebra nie lari2 nak ikut bas..jinah sungguh

sekawan singa sedap2 tido...kenyang makan la kot

aku pun nak expose gak...hihi...belakang tu ape murid2? ye betul...zirafah ;-)

comel lan gajah2 nie

After we all ke Bandung, berpatah baik ke Jakarta semula. Emm...rasa tak puas gi Bandung, macam banyak benda tak beli lagi...hehehe....on the way ke Jakarta, kami singgah ke Taman Safari Indonesia. Best tempat nie coz tak sama macam zoo kat tempat kita. Dengan bas rombongan yang kita naik, of course tingkap mesti kenaa tutup. The reason is taman safari ni semua haiwan2 dilepaskan bebas berjalan2. So masa kita lalu tempat ni nampak la zirafah, kijang, singa semua tengah jalan rilek2 je. Of course kita leh tengok melalui tingkap je la. Maunye nti singa tu terkam kita nanti.. Haiwan sini macam jinak2 je. Tak liar pun. After jalan2 tengok haiwan, kami dibawa tengok show gajah. Sangat menghiburkan coz gajah2 nie boleh buat joke.

Saturday, October 30, 2010

Hangout@ BigFood

air yang kami order, comes with the big jumbo glass...

makanan yang kami order...yummy chicken chop..recommended most

hehe..Ila posing cantik..Fiza dok tangkap gambaq sapa la tu...hehe

muka aku asal gelap nie...ezrin maintain jer

Fiza ngan lamb chop,banyak sayoq

Yesterday, after school session, four of us, we hangout at BigFood Restaurant. Kedai ni specialtynye is more to western food. Nasi goreng pun ada. Something special about this restaurant is, the portion is big and 1 dish tu actually leh makan 2 orang. Air pun sama, gelas besar punya. Tapi aku tengok, semua kawan2 aku makan ngan minum licin gak...termasuklah aku...hehehe...best hangout cmni, sesekali melepaskan tension penat bekerja kan...

Thursday, October 28, 2010

Nada and Syazwan akad nikah ceremony

Alhamdulilah, pada 23.10.2010, bersamaan dengan hari sabtu, my beloved younger sister, Nada Nurhida telah selamat melangsungkan perkahwinan dengan Ahmad Syazwan. Majlis diadakan di Masjid Besi, Putrajaya. Alhamdulilah, dengan sekali lafaz, Nada telah menjadi milik Syazwan. (hehe...jiwang lak ayat2 ai)..

For you my sister, alam perkahwinan ini satu ikatan yang suci, ditempuhi dengan kesabaran, selalulah bertolak ansur, disirami dengan kasih sayang yang berpanjangan, insyaallah akan kekal ke akhir hayat...amin...

Wednesday, October 27, 2010

Makan-makan....

Hidangan makanan tengahari kami di foodcourt, kuewtiow goreng sama ABC

adui..tengok gambaq dah terliuq dah....

ABC yang boleh tahan la....

Last Sunday, both of us we went to Giant Shah Alam ke foodcourt kat sana. Sebab ape? there is one stall kuewtiow goreng kerang ngan cendol and ABC yang sedap. Bab2 makan ni, kalau sedap, we all akan berulang pi. Rasa2 nya last week pun pi jugak. The famous kuewtiow goreng memang sedap bagi tekak ai la. Ramai orang yang beratur kat stall situ just nak order this dish. Memang sedap and terbaik. Cendol pun sedap. Rasa macam kat penang nye cendol. But ABC just so2 je la. Nak makan try boleh, tapi tak la sesedap macam cendol. Hahaha...berapa banyak words 'sedap' dalam entry ai ni daaa.....

Monday, October 25, 2010

Puding Triffle

Gambar puding triffle, ada 3 layer, bawah sekali kek swiss roll, tengah custard, atas jeli.

Gambar pandangan atas

Puding tak letak jeli lagi, baru susun buah peach dengan nenas.

Buat 2 bekas

Hari Khamis lepas, disebabkan mood kerajinan datang, dengan semangat yang berkobar-kobar, setelah meng'google' resepi, terhasil lah puding triffle ku ini. Actually nak bawak makan masa nak gi umah mak kat Nilai. Ye la time2 kenduri ni ramai orang. Eh..lupe cerita, hari sabtu lepas my younger sister, Nada telah selamat melangsungkan perkahwinan dengan Ahmad Syazwan. Semoga kalian berdua bahagia hingga ke akhir hayat...amin. Dapat adik ipar baru...

Okey, berbalik pada cerita puding triffle, aku buat dua bekas, satu untuk rumah, satu lagi bawak ke umah mak. It is easy to make it. Tak susah mana pun. Within one hour dah siap. Nak makan mesti make sure rasa sejuk2..baru sedap....Sape2 yang baru nak belajar2 masak pun boleh buat...senang je... Bawak gi umah mak...licin ko...macam dilanda garuda...sekejap dah abis.

Saturday, October 16, 2010

Trip to Indonesia (Part 2)

Time ni bergambar kat gunung berapi, mata tak tahan...panas ko matahari memang direct

Bergambar di depan plak, tanda kami dah sampai di sini

suke gambar ni, bawah tu is kawah gunung berapi

lava dah tak de, tapi still ade sulfur lagi

Harap2 reader semua tak jemu na baca trip aku nie, ye la banyak berjalan luas pengetahuan, well...trip kami diluaskan lagi ke Bandung. Bandung ni adalah syurga shopping bagi kaum pompuan la. Tak puas rasanya shopping kat sini, coz time is very limited. Ye la kita pegi pon dalam tour, so masa yang spend pun yang ado gak...hihi....kami sempat ke pasar baru (tempat jual kain batik, telekung, baju, dan lain2). Dalam satu building tu macam2 ada. After that ke Rumah mode (ala macam factory outlet), tak best coz sampai pun dah nak tutup :(. Takpe nanti nak datang lagi.
Then, the next morning, kami bergerak ke Tangkuban Perahu. Gunung Berapi di Bandung yang sudah tidak aktif but still keluarkan sulfur. Kat tepi2 kawah tu masih nampak berasap dan warna kuning sulfur. Bau dia macam telur rebus. Kawasan atas gunung ni sejuk and banyak orang indon yang menjaja barang dagangan diaorang.

Tuesday, October 12, 2010

Posing di LCCT

masa ni dalam flight...baru masuk..
kat tangga, snap bahagian tepi flight

kat tangga, nak naik flight

hehe..ni la flight aku...ceh macam kapal terbang sendiri pulak...hehe

Korang pernah tak ambil gambar masa on the way nak naik kapal terbang? Hahaha...mai aku nak share picture2 yang kiteorang snap masa tengah berjalan nak naik, on the way nak ke Sabah. Tengah sedap2 tangkap gambar, orang yang incharge tu kata, 'maaf kak, kat sini dilarang untuk ambil gambar'...hehehe sori la dik, akak tak tau...ape2 pun bila lagi kan nak dapat peluang macam nie :-)

Monday, October 11, 2010

Trip to Indonesia (Part 1)

bergambar di Tugu Monas

Tugu Monas di kalau kat sini macam Tugu Negara

Waktu ni baru sampai, saja amik gambar pemandangan Jakarta

another view

Tol kat Jakarta

Trip to Indonesia kami pi waktu tahun lepas. Best ke indon ni coz shopping yang memang tak hengat. Barang memang murah and there are many things yang kita boleh nampak kat sini. Jem or macet (orang indon panggil kalau sesak jalan is 'macet') memang selalu terjadi kat sana. Tapi diaorang memang terer bab2 cilok2 nie. Kami ke sana 4 hari 3 malam. 2 malam kat Jakarta, 1 malam kat Bandung. Kami gi guna travel agent, that is POTO travel. Actually tak rugi amik travel ni coz everything id included, so kita tak payah2 la pening2 nak pikir ape2.

Well, first day kami sampai di Jakarta lebih kurang dalam jam 5 petang. So pak Herman (our tour guide) trus bawak kami pegi ke Tugu Monas. Kalau kat sini macam tugu negara la lebih kurang. Snap2 gambar kat situ, pastu trus gi makan kat restoran nasi padang. Check in kat hotel Grand Alia, Jakarta.

Malam aktiviti bebas, so aku and hubby amik kesempatan untuk gi Hard Rock Cafe Jakarta. Kiteorang suka kumpul baju2 hard rock cafe nie...nanti hari kedua aku sambung lagi yea....